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Prof. Dr. Jochem Rieger

+49 (0)441 798-4533

+49 (0)441 798-3865

Geschäftsstelle

Anna Eilers

+49 (0)441 798-5167

+49 (0)441 798-3865

Anschrift

Carl von Ossietzky Universität Oldenburg
Fakultät VI - Medizin und Gesundheitswissenschaften
Department für Psychologie
Abteilung für Angewandte Neurokognitive Psychologie
Ammerländer Heerstr. 114-118
26129 Oldenburg

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Angewandte Neurokognitive Psychologie

Wir untersuchen die neuronalen Prozesse des "Empfindungs-Wahrnehmungs-Handlungs-Zyklus" in möglichst natürlichen experimentellen Situationen. Wir verfolgen dabei zwei Ziele. Einerseits interessieren uns Grundlagenfragen: Wie das Gehirn aus Sinnesdaten Wahrnehmungen konstruiert? Wie beeinflussen diese dann neuronale Entscheidungsprozesse und zielgerichtete motorische Handlungen? Andererseits entwickeln wir Brain-Computer Interfaces mit dem Ziel die menschliche Kognition, Kommunikation und motorische Funktion zu unterstützen. Methodisch setzen wir auf die Kombination von Cutting-Edge Machine-Learning Methoden mit einem einem breiten Spektrum von neurphysiologischen Messmethoden wie EEG, ECoG, MEG oder real time fMRT. Detaillierte Informationen finden Sie auf unserer Projektseite.

Struktur unseres Forschungsansatz

ANC Research Schema

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Driving is a goal-directed task. During traffic, blocking obstacles occur often eliciting driver frustration, and may result in more risky driving including speeding and aggressive behavior towards other traffic road participants. We envision to use ‘adaptive automation’ to design driver assistance systems that prevent those maladaptive driving behavior by supporting the driver to reduce the current frustration level or increasing the level of automation. For this, it is essential that we can assess driver frustration already at an early stage. As affective states come along with a change in cognitive appraisal and a subjectively experienced feeling, brain activity seems to be a promising indicator of frustration. Thus, we aim to investigate if brain activation fNIRS measurements could be used to assess realistically occurring driver frustration.

The links provided below describe our work in assessing driver frustration.

http://audi-urban-future-initiative.com/blog/traffic-research-at-the-german-centre-for-air-and-space-travel-part-2

https://www.swr.de/odysso/emotionen-hinterm-steuer-hilfe-fuer-aggressive-autofahrer/-/id=1046894/did=19584078/nid=1046894/v6ge82/index.html

http://www.allgemeine-zeitung.de/vermischtes/leben-und-wissen/das-auto-als-menschenversteher_16792940.htm

http://news.safetrans-de.org/interview-prof-dr-jochem-rieger-universitaet-oldenburg.html

You can access all submissions to the Frontiers in Systems Neuroscience research topic "Constructing models of perception, cognition, and action based on encoding and decoding brain functions" from the link below:

https://www.frontiersin.org/research-topics/3401/constructing-models-of-perception-cognition-and-action-based-on-encoding-and-decoding-approaches

If you are interested please submit an abstract via the website.

If you have questions please contact jochem.rieger[0yfat]utsoni-ogcpldenburg.de (joch6rj5hem.riegbyer@un2jol.duree8ts)

Webm/lmastbkwvperjin (reiner.x8g5emkm3b4esmrbn9@uol.dkg3qe) (Stand: 08.10.2018)