Navigation

Publikationen

 

Publikationen

Rademacher, A., Zumbach, J. & Koglin, U. (2020). Cross-lagged effects of self-regulation skills and behavior problems in the transition from preschool to elementary school. Early Child Development and Care. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/03004430.2020.1784891

Rademacher, A. (angenommen zur Publikation). Der Einfluss von vorschulischen Selbstregulationsfähigkeiten auf die akademischen Kompetenzen in der Grundschule: Eine systematische Literaturanalyse. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie.

Rademacher, A. & Koglin, U. (2020). Selbstregulation als Mediator für den Zusammenhang zwischen Erziehung und der Entwicklung von Verhaltensproblemen und sozial-emotionalen Kompetenzen bei Grundschulkindern. Kindheit und Entwicklung, 29, 21-29.

Rademacher, A. & Koglin, U. (2020). Analyzing the latent factor structure of self-regulation in preschoolers: New directions regarding a differentiation of cool self-regulation. European Journal of Developmental Psychology, 17, 336-351.

Rademacher, A. & Koglin, U. (2019). The concept of self-regulation and preschoolers’ social-emotional development: A systematic review. Early Child Development and Care, 189, 2299-2317.

Rademacher, A., Koglin, U. & Petermann, F. (2016). Psychosoziale Gesundheit von Kindergartenkindern im Urteil von Eltern und Pädagogischen Fachkräften. Monatsschrift Kinderheilkunde, 164, 386-392.

 

Kongressbeitrage

Rademacher, A. & Koglin, U. (2018, May). Perceived maternal parenting behavior and internalizing problems in adolescents: The mediating role of emotion regulation. Poster presented at the 30th Annual Convention of the Association for Psychological Science, San Francisco, CA, USA.

Rademacher, A. & Zumbach, J. (2017, August). Intelligence and Development Scales - Preschool (IDS-P). Vortrag und Workshop präsentiert auf dem 1. Oldenburger Diagnostik-Tag des Kinder- und Jugendalters, Oldenburg.

Rademacher, A. & Koglin, U. (2017, July). Assessing cognitive, behavioral and emotional aspects of self-regulation in kindergartners. Poster presented at the 14th European Conference of Psychological Assessment 2017, Lisbon, Portugal.

Rademacher, A., Schwingel, N., Petermann, F. & Koglin, U. (2016, September). Der Einfluss von wahrgenommenem mütterlichen Erziehungsverhalten und Emotionsregulation auf internalisierende und externalisierende Störungen im Jugendalter. Vortrag präsentiert auf dem 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig.

Rademacher, A., Petermann, F. & Koglin, U. (2016, July). Emotion regulation as a mediator for the relationship between perceived maternal parenting and externalizing behavior in adolescents. Poster presented at the 11th International Conference on Child and Adolescent Psychopathology, London, England.

Rademacher, A., Koglin, U. & Petermann, F. (2015, May). The role of delayed gratification on behavioral and emotional development in kindergarteners. Poster presented at the 27th Annual Convention of the Association for Psychological Science, New York, NY, USA.

 

 

 

 

Webpuigimaster (sonbbegderpwmenbaedagm2iogik@uol.v8de) (Stand: 30.06.2020)