Die hier angezeigten Termine und Veranstaltungen werden dynamisch aus Stud.IP heraus angezeigt.

Daher kontaktieren Sie bei Fragen bitte direkt die Person, die unter dem Punkt Lehrende/Dozierende steht.

Veranstaltung

Semester: Sommersemester 2018

2.02.916 Diving Deep - Conceptual and Empirical perspectives on Social-ecological Transformations -  


Veranstaltungstermin | Raum

  • Donnerstag, 5.4.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 12.4.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 19.4.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 26.4.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 3.5.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 17.5.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 24.5.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 31.5.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 7.6.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 14.6.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 21.6.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 28.6.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159
  • Donnerstag, 5.7.2018 8:00 - 10:00 | A05 1-159

Beschreibung

Reading seminar for a deeper understanding of conceptual and empirical approaches to social-ecological transformation

Learning goals:
 Gain an overview of the main research approaches in the transformation discourse
 Reflect on contributions of current research for actively pursuing societal and eco-logical change (contributions, open questions, inconsistencies, …)
 Strengthen critical thinking and scientific paper reading skills
 Develop skills in interdisciplinary debates and scientific writing

Lehrende

Studienbereiche

  • Studium generale / Gasthörstudium

SWS
2

Lehrsprache
englisch

Anzahl der freigegebenen Plätze für Gasthörende
3

Für Gasthörende / Studium generale geöffnet:
Ja

Hinweise zum Inhalt der Veranstaltung für Gasthörende
Paper-based reading seminar for a deeper understanding of conceptual and empirical approaches to a 'social-ecological transformation'

Hinweise zur Teilnahme für Gasthörende
Guest students are welcome to participate. Preference is given to Master Students.

(Stand: 19.01.2024)  | 
Zum Seitananfang scrollen Scroll to the top of the page