*Flury, C. (2025). Counting on Computers: New Information Technologies and Curricular Change in East Germany, 1960s to 1990. Berlin, Boston: De Gruyter Oldenbourg. https://doi.org/10.1515/9783111448640
*Flury, C., & Geiss, M. (2024). Making a case for computer literacy: the German Informatics Society and the emerging field of computer education, late 1960s–early 1990s. Paedagogica Historica, 1–19. https://doi.org/10.1080/00309230.2024.2409429
Flury, C. (2024). «Außer großem Staunen keinerlei Lerneffekt». Didaktische Herausforderungen des schulischen Computerunterrichts in der DDR aus der Sicht der Lehrpersonen, 1985-1990. In J. Wähler, M. Lorenz, S. Reh & J. Scholz (Ed.), Fachunterrichtsgeschichten: Studien zur Geschichte der Praxis des Fachunterrichts (pp. 80-93). Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.25656/01:30107
*Guerrero-Cantarell, R. & Flury, C. (2023). Making the Computer Fit for School: Efforts to Develop a State-Mandated Educational Computer in Sweden and East Germany (1980s-1990s). Historical Studies in Education / Revue d'histoire de l’éducation 35(2). https://doi.org/10.32316/hse-rhe.2023.5141
Flury, C. & Geiss, M. (2023). Computers in Europe’s Classrooms: An Introduction. In C. Flury & M. Geiss (Ed.), How Computers Entered the Classroom, 1960–2000: Historical Perspectives (pp. 1-12). Berlin, Boston: De Gruyter Oldenbourg. https://doi.org/10.1515/9783110780147-001
Flury, C. (2023). Joining Forces: The Promotion of Public-Private Partnerships to Bring Computers into West German Schools in the 1980s. In C. Flury & M. Geiss (Ed.), How Computers Entered the Classroom, 1960–2000: Historical Perspectives (pp. 123-146). Berlin, Boston: De Gruyter Oldenbourg. https://doi.org/10.1515/9783110780147-006
Geiss, M., Flury, C. & Guerrero, R. (2023). Beyond the Classroom: Economic Policies and the Past Futures of Education and Training in the European Community, 1970–2000. In C. Flury & M. Geiss (Ed.), How Computers Entered the Classroom, 1960–2000: Historical Perspectives (pp. 191-216). Berlin, Boston: De Gruyter Oldenbourg. https://doi.org/10.1515/9783110780147-009
*Guerrero-Cantarell, R., Flury, C., & Geiss, M. (2023). From Victims to Economic Assets: Training Women in an Emerging Digital Society During the Late 1970s to the Mid-1990s. History of Media Studies 3/2023. https://doi.org/10.32376/d895a0ea.6e09b010
*Flury, C., Geiss, M. & Guerrero, R. (2020). “Building the Technological European Community through Education: European Mobility and Training Programmes in the 1980s”. European Educational Research Journal. https://doi.org/10.1177/1474904120980973
Flury, C. (2020). Überfüllt und Unterfinanziert? Die hochschulpolitische Debatte um einen Numerus clausus an den kantonalen Universitäten der Schweiz in den 1970er-Jahren. Zürich: Schriftenreihe Historische Bildungsforschung und Bildungspolitikanalyse, Institut für Erziehungswissenschaft.
*Ackerman, N., Ruoss, T. & Flury, C. (2018). Warum fördern sie ökonomische Bildung? Aktivitäten, Argumente und Handlungslegitimationen von Akteuren am Beispiel der Schweiz. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik online, 35(2), 1-19.
*Flury, C., Ruoss T. & Rothen, C. (2018). “Studierendenmobilität aus einer Langzeitperspektive. Ausländische Studierende an Schweizer Universitäten im 20. Jahrhundert”. Traverse, 25(1), 57-71.
Flury, C. (2017). Von Zahlen erzählen: Prozesse der Wissenstransformation am Beispiel der Studierendenstatistik in den Jahresberichten der Universität Zürich 1833 – 1933. Zürich, Schriftenreihe Historische Bildungsforschung und Bildungspolitikanalyse: Institut für Erziehungswissenschaft.
(*peer-reviewed)