Scientific Associate

Ina Wargers

Raum 0-10

Ina Wargers, M. Sc.

Education & Professional Development

Since 03/2023 Academic researcher at the Research Training Group “Neuromodulation”, Junior Research Group for Rehabilitation Sciences, Department of Health Services Research, Carl von Ossietzky University of Oldenburg
01/2022-12/2022 Academic researcher, University of Applied Sciences and Arts Hildesheim/Holzminden/Göttingen (HAWK)
Since 2020 Teaching assignments, Medical School Hamburg
2018-2020 M.Sc. Occupational Therapy, Speech and Language Therapy and Physiotherapy, University of Applied Sciences and Arts Hildesheim/Holzminden/Göttingen (HAWK)
2015-2022 Speech and Language Therapist in an outpatient practice, Hamburg
2013-2017 B.Sc. Speech and Language Therapy, Medical School Hamburg
2012-2015 Professional education: Certified Speech and Language Therapist, Werner Otto Institut Hamburg

 

Membership

  • Deutscher Bundesverband für Logopädie e.V.

Project

Information will follow.

Publications

Hecht, A., Wargers, I., Borgetto, B. & Leinweber, J. (2022). Handlungsempfehlungen für die ambulante logopädische Videotherapie - entstanden aus dem Modellprojekt der Zukunftsregion Digitale Gesundheit (ZDG) "Videotherapie in der ambulanten Logopädie/Sprachtherapie in Berlin/Brandenburg (VitaminB)". Göttingen: HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst. Online verfügbar unter: https://www.hawk.de/sites/default/files/2022-12/handlungsempfehlungen_vitaminb.pdf

 

Conference contributions

Wargers, I., Hecht, A., Borgetto, B. & Leinweber, J. (2022). Vorstellung der Modellprojekte der Zukunftsregion Digitale Gesundheit (ZDG) – VitaminB. Berlin: Abschlussveranstaltung der „Zunkunftsregion Digitale Gesundheit“.

Hecht, A., Wargers, I., Leinweber, J. & Borgetto, B. (2022). Videotherapie in der ambulanten logopädischen Versorgung – empirisch begründete Handlungsempfehlungen. Potsdam: 21. Deutscher Kongress für Versorgungsforschung. doi: 10.3205/22dkvf073.

(Changed: 29 May 2024)  | 
Zum Seitananfang scrollen Scroll to the top of the page