Publications

Publications

Peer-reviewed Articles in International Journals

  • Nicolai, A.T./ Seidl, D.: That's Relevant! Different Forms of Practical Relevance in Management Science, in: Organisation Studies (OS), forthcoming
  • Nicolai, A.T./ Schulz, A.-C./ Thomas, T.W.: What Wall Street Wants: Exploring the Role of Security Analysts in the Evolution and Spread of Management Concepts, in: Journal of Management Studies (JMS), 2009, Vol. 47, S. 162-189
  • Nicolai, A.T./ Dautwiz, J.: Fuzziness in action: What Consequences has the Linguistic Ambiguity of the Core Competence Concept for Organizational Usage? in: British Journal of Management (BJM), 2009, Vol. 20, S. 1-14
  • Nicolai, A.T./ Halberstadt, J.: La diffusion internationale d'idées commerciales, in: Revue Internationale PME, forthcoming
  • Nicolai, A.T./ Thomas, T.W.: De-Diversifications Activities of German Corporations 1988-2002: Perspectives from Agency and Management Fashion Theory, in: Schmalenbach Business Review (sbr), Vol. 58, 2006, S. 56-89
  • Nicolai, A.T./ Röbken, H.: The Specialization of German Higher Management Education: Causes and Consequences, in: International Journal of Management Education, Vol. 5, 2006, S. 23-43
  • Kieser, A./ Nicolai, A.T.: Success Factor Research - Overcoming the Trade-off between Rigor und Relevance?, in: Journal of Management Inquiry (JMI), Vol. 14, 2005, S. 275-279
  • Nicolai, A.T./ Röbken, H.. Scientification, Immune Response, and Reflection: The Changing Relationship between Management Studies and Consulting, in: Journal of Organizational Change Management (JOCM), Vol. 18, 2005, S. 416-434

Peer-reviewed Articles in German Journals

  • Nicolai, A.T./ Klee, E. Mode 2, in: Die Betriebswirtschaftslehre, Stichwort, im Druck

Articles in other Journals or Collected Volumes or similar

  • Nicolai, A.: Aufbruch in das Ungewisse - die Logik des iterativen Innovierens als zeitloser Kern agiler Innovationsansätze. In: Organisationsentwicklung - Zeitschrift für Unternehmensentwicklung und Change Management; Handelsblatt Fachmedien; Bd. 39.2020, Heft 4, 2020, S. 46-51
  • Nicolai, A.T.: Kann Unternehmensberatung Wissenschaftsanwendung sein? in: Kühl, S./ Moldaschl, Organisation und Intervention, i.E.
  • Nicolai, A.T.: Teoria e practica manageriale: Quale rilevanza ha la teorie per la pratica manageriale?, in: Sviluppo & Organizzazione, JMS reprint, Gennaio/Febbraio, N. 207, 2005, S. 2-17
  • Nicolai, A.T./ Halberstadt, J. (2008): Die internationale Diffusion von Geschäftsideen - Eine Forschungsagenda", in: Kraus, S./ Gundolf, K. (Hrsg.), Stand und Perspektiven der deutschsprachigen Entrepreneurship- und KMU-Forschung, Bd. 2 d. Schriftenreihe d. Institut für Managementforschung Köln e.V., ibidem: Stuttgart.
  • Kolbeck, C./ Nicolai, A.T.: Die Bedeutung von internen Ratings für die erfolgreiche Gestaltung der Unternehmensnachfolge, in: Achleitner, A.-K. / Everling, O. / Klemm, S. (Hrsg.): Nachfolgerating - Rating als Chance für die Unternehmensnachfolge, Gabler: Wiesbaden, 2006, S.171-184

Recent Conference Papers

  • Does a Joint Academic-Practitioner Review Process Reconcile Rigor and Relevance? (mit A.-C. Schulz u. M. Göbel), accepted for: 2010 Academy of Management Meeting in Montreal, Canada , ausgezeichnet für die Best Paper Proceedings
  • Are Security Analysts Fashion Victims? (mit Schulz, A.-C.), accepted for:
    1. Academy of Management Annual Meeting, August 8-13, 2008 - Anaheim, California,
    2. European Academy of Management, Annual Meeting, 14-17 May, Ljbuljana, Slovenia
    3. 24th EGOS Colloquium, July 10-12, 2008, Amsterdam, The Netherlands
  • That's Relevant! Towards a Taxonomy of Practical Relevance, (mit Seidl, D.) Anaheim: Academy of Management Annual Meeting, August 8-13, 2008, Status: accepted
  • First-Mover Advantages in the International Diffusion of Internet-based Business Models (mit Halberstadt, J.), Strategic Management Society, 28th Annual International Conference, 12-15 October, Cologne, Germany, Status: accepted
  • A Note on the Concept of Relevance (mit Seidl, D.), The Third Organization Studies Summer Workshop, 7-9 June 2007 Crete, Greece, Status: accepted

Selected Publications in Practice-oriented Journals

  • Schulz, A.-C./ Nicolai, A.T.: Are Security Analysts Fashion Victims?, in: Professional Investor, Vol. 18, No. 4, 2009, S. 22-24

Practical and Case Studies

  • Nicolai, A./Vinke, D.: Social Media Aktivitäten der 100 größten Marken Deutschlands - Eine empirische Studie, Studie in Kooperation mit construktiv, Bremen/Berlin, 2009

« back

(Changed: 19 Jan 2024)  | 
Zum Seitananfang scrollen Scroll to the top of the page