Research
Contact
Prof. Dr. Claus Möbus
Room: A02 2-226
claus.moebus@uol.de
-------------------------------------------
Secretary
Manuela Wüstefeld
Room: A02 2-228
Tel: +49 441 / 798-4520
manuela.wuestefeld@uol.de
-------------------------------------------
Research
Research Activities
Our group "Learning and Cognitive Systems" is developing smart assistant and innovative learning systems. To that end we design and implement cognitive and learning agents which try to mimic cognitive processes and the behavior of learners or operators (e.g. drivers, pilots, ...). Modelling frameworks are based on machine-learning and artificial intelligence. Special emphasis is given to probabilistic Bayesian frameworks, such as Probabililistic Graphical Models and Probabilistic Programs.
Depending on research grants our group is working in six research areas: (1) Applied Artificial Intelligence (Knowledge Acquisition, Data Mining, Decisions under Risk and Uncertainty), (2) Content, Knowledge, and Cognitive Engineering, (3) Learner, User and Operator Modeling, (4) Engineering of Innovative Learning and Problem-Solving Environments, (5) Rapid Prototyping of Intelligent Assistance Systems, and (6) Probabilistic Bayesian Programming.
- Forschungsbericht der Abteilung Lernenden und Kognitive Systeme aus dem Zweijahresbericht 2008-2010 des Departments Informatik
- Forschungsbericht der Abteilung Lernenden und Kognitive Systeme aus dem Zweijahresbericht 2006-2008 des Departments Informatik
- Forschungsbericht der Abteilung Lehr- und Lernsysteme aus dem Zweijahresbericht 2004-2006 des Departments Informatik
- Forschungsbericht der Abteilung Lehr- und Lernsysteme aus dem Zweijahresbericht 2002-2004 des Departments Informatik
- Forschungsbericht der Abteilung Lehr- und Lehrsysteme aus dem Zweijahresbericht 2000-2002 des Fachbereichs Informatik, S.80-87
- Forschungsbericht der Abteilung Lehr- und Lehrsysteme aus dem Zweijahresbericht 1998-2000 des Fachbereichs Informatik, S. 74-78
- Forschungsbericht der Abteilung Lehr- und Lehrsysteme aus dem Zweijahresbericht 1996-1998 des Fachbereichs Informatik