Working Paper (dghd)
Editorial and Contact
Published by Carl von Ossietzky Universität Oldenburg; ISSN (online) 2567-6857

Working Paper (dghd)

The Working Paper Series is the result of work of the Standing Group on Research-Based Learning (AG Forschendes Lernen) founded within the dghd – Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik (German Association for Educational and Academic Staff Development in Higher Education). The Working Paper Series is an online publication by the University of Oldenburg geared towards everyone interested in research-based learning. The series publishes research papers as well as practice-based studies about learning through research.
Published in the series:
Sauer-Großschedl, Melanie, Kruse, Leona, Renth, Falk & Großschedl, Jörg (2021). Gestaltungsspielräume beim Forschenden Lernen – Ein Leitfaden für Lehrende. Working Paper Nr. 8, 2021 (PDF).
Preiß, Jennifer, Lübcke, Eileen (2020). Herausforderungen im Kontext von forschendem Lernen – Ergebnisse einer empirischen Studie über die Perspektiven von Koordinierenden von Angeboten forschenden Lernens in der Studieneingangsphase. Working Paper Nr. 7, 2020. (PDF)
Voigt, Anja, Schulz-Budick, Dorothée (2020). Schreiben durch Forschendes Lernen – ein Booksprint für Studierende. Working Paper No. 6, 2020. (PDF)
Wolter, Hendrik, Gmeiner, Nina, Rohe, Sebastian & Tschersich, Julia (2020). „Wie, wir lesen?“ Leseseminare als Bausteine forschenden Lernens in den Wirtschaftswissenschaften. Working Paper No. 5, 2020. (PDF, 0.99MB)
Dinter, Joachim (2019), Rahmenbedingungen Forschenden Lernens an Partnerhochschulen des Verbundprojekts ForschenLernen, Working Paper Nr. 4, 2019. (PDF, 730KB)
Riewerts, Kerrin, Rubel, Katrin, Saunders, Constanze, Wimmelmann, Susanne (2018), Reflexion im Forschenden Lernen anregen – Ein Leitfaden für Selbststudium und Weiterbildung, Working Paper Nr. 3, 2018. (PDF, 500KB)
Friedrich, Anja & Pucker, Boas (2018), Peer review as a teaching method, Working Paper Nr. 2, 2018. (PDF, 700KB)
Saunders, Constanze (2017), Research Based Learning in Teacher Education at Humboldt-Universität zu Berlin. Working Paper Nr. 1, 2017. (PDF, 700KB)
Information about submitting contributions
Editorial Board
Constanze Saunders* | Dr. Susanne Haberstroh |
Dr. Kerrin Riewerts* | Dr. Janina Thiem |
Susanne Wimmelmann* |
|
*Speakers of the Standing Group (dghd)