Paula Hammer

Paula Hammer

Department of Special Needs Education and Rehabilitation  (» Postal address)

JJW 1-121 (» Adress and map)

+49 441 798-3799  (F&P

Paula Hammer

Paula Hammer

I am a research assistant at Carl von Ossietzky University of Oldenburg. My research is embedded in the field of emotional-social development with a focus on the perception and observation of internalising behavioural problems as well as support and counselling services in the area of emotional and social development.
 
Research interests:

  • Perception and observation of internalising behavioural problems
  • Support and counselling services in the field of social-emotional development
  • School-based prevention and intervention in the area of behavioural problems

Paula Hammer

Curriculum vitae

Academic work experience

from 06/2023

Research assistant (promotion of young scientists in phase I) in the department of Pedagogy and Didactics of emotional and social development with special consideration of inclusive educational processes at the Institute for Special and Rehabilitation Education, Carl von Ossietzky University

 

10/2022 - 06/2023

Assistant Lecturer at the Department of Pedagogy and Didactics of Emotional and Social Development with special regard to inclusive educational processes at the Institute for Special and Rehabilitation Education, Carl von Ossietzky University Oldenburg

 

2019 - 2021

Student Assistant in the Department of Pedagogy and Didactics of Emotional and Social Development with special regard to inclusive educational processes at the Institute for Special and Rehabilitation Education and at the Institute for Pedagogy - Department of Teaching and Learning Research, Carl von Ossietzky University Oldenburg

 

Work experience

since 2022

Training as a child and adolescent psychotherapist with a focus on depth psychology, C3L, Carl von Ossietzky University Oldenburg

 

2019 - 2023

Work as a teacher and pedagogical assistant at special schools with a special focus on emotional social development (Westerstede, Varel)

 

Training/ degrees

10/2019 - 01/22

Master of Education, Master degree in Special Education and German with the focus on emotional social development (EsE) and mental development (gE), Carl von Ossietzky University Oldenburg, Germany

 

08/2018 - 02/2019

Erasmus semester abroad at Rijksuniversiteit Groningen, Faculty of Behavioural and Social Sciences/ Psychology

 

10/2016 - 02/2020

Bachelor of Arts, Bachelor degree in Special Education and German, Carl von Ossietzky University Oldenburg

Publications

Researchgate: https://www.researchgate.net/profile/Paula-Hammer

ORCID: https://orcid.org/0009-0009-8203-1356
 

Hammer, P., Leidig, T., Vösgen-Nordloh, M. & Bolz, T. (2025). Internalisierende Verhaltensprobleme in der Schule – eine qualitative Interviewstudie zu subjektiven Wissensbeständen sowie Erfahrungen von Lehrkräften an Förder- und Regelschulen. Wissenschaftliche Jahreszeitschrift Emotionale und Soziale Entwicklung (ESE) in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen. http://doi.org/10.35468/6178-04

Wilke, J., Eilts, J., Bolz, T., Hammer, P. & Bäker, N. (2024). Wie fühlst du dich bei (un)moralischen Entscheidungen? Die moralische Identität, Emotionen und Urteile von Jugendlichen. Wissenschaftliche Jahreszeitschrift Emotionale und Soziale Entwicklung (ESE) in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen. https://doi.org/10.35468/6103-02 (Peer-reviewed)

 

Beiträge auf wissenschaftlichen Konferenzen:

Hammer, P., Bolz, T. & Eilts, J. (2025). Affektive Schüler:in–Lehrkraft-Beziehung, internalisierende Probleme und emotionales Wohlbefinden bei Jugendlichen an Regelschulen. Herbsttagung der AESF (Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung), 21.-22. November 2025 in Dortmund.


Hammer, P. & Bolz, T. (2024). Internalisierende Verhaltensprobleme in der Schule – Subjektive Perspektive von Förder- und Regelschullehrkräften. 16. Dozent*innentagung im Förderbereich Soziale und Emotionale Entwicklung, Mai 2024 in Berlin.


Hammer, P., von Düring, U. & Bolz, T. (2023). Internalisierende Verhaltensprobleme bei Schüler*innen mit und ohne Bedarf an sonderpädagogischer Unterstützung in der emotionalen und sozialen Entwicklung. Herbsttagung der AESF (Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung), 03-04. November 2023 in Münster.

Special qualifications

Since 2022 Licensing training in child and adolescent psychotherapy, specialising in depth psychology

 

Webmaster (Changed: 12 Dec 2025)  Kurz-URL:Shortlink: https://uol.de/p96864en
Zum Seitananfang scrollen Scroll to the top of the page