This workshop has been designed for postdoctoral candidates who want to prepare for the job search in a systematic way, or who want to learn more about application strategies and feel more confident [...]
Kontakt
Geschäftsführung und Koordination
Anmeldung und Platzvergabe für 3GO-Workshops
- Adressat*innen: Die 3GO-Workshops richten sich an Promovierende der Fakultäten I bis IV (Ausnahme FK II, Department f. Informatik) der CVO Universität Oldenburg.
- Kosten: Die Teilnahme an den 3GO-Workshops ist für Mitglieder der 3GO kostenfrei (Mitgliedschaften regelt die Ordnung).
- Registrierung: Die Anmeldung über Stud.IP nehmen Sie bitte wie folgt selbständig vor:
- Nutzen Sie unbedingt ihren Studierenden-Account (und nicht den Mitarbeiter*innen-Account). Sollte ein Fehler auftreten bzw. die Anmeldung nicht möglich sein, loggen Sie sich zunächst allgemein in Stud.IP ein und folgen dann erst dem Veranstaltungslink.
- Sie registrieren sich vorläufig für den Workshop. Wenn es einen freien Platz gibt und Sie teilnahmeberichtigt sind, schaltet die 3GO Sie frei (Sie erhalten dann eine automatische Email).
- Bereits laufende Workshops (mehrere Termine) können nicht mehr gebucht werden.
- Sollten Sie an dem Termin verhindert sein, melden Sie sich unbedingt per Email ab, da ein eigenständiges Austragen technisch nicht möglich ist. Nur so ermöglichen Sie Personen auf der Warteliste nachzurücken.
- Mit der Annmeldung stimmen Sie den Teilnahmebedingungen für 3GO-Veranstaltungen zu.
Workshops SoSe 2023
Veranstaltungen der Graduiertenschule für Gesellschaft- und Geisteswissenschaften (3GO)
Lehrveranstaltungen
Sommersemester 2023
Veranstaltungen der Graduiertenakademie und oltech
Peer Coaching Programme 3 "Making a Career after the Postdoc" - Workshop "Tailor-made Job Applications"
„Stapel ich zu hoch: IMPOSTOR Phänomen in der Wissenschaft – Erfolgreich durch Glück oder Kompetenz?“
Impostor Phänomen beschreibt das Gefühl von stetigen Selbstzweifeln an der eigenen Kompetenz und den eigenen Leistungen. Es beinhaltet das Gefühl, ein*e Hochstapler*in zu sein und Gefahr zu laufen [...]
Make an Impact! Networking and Communication Skills for Academics
How can I make an impact in professional contexts such as small-talk situations at conferences? What can help me in situations where I face an international crowd and how can I connect to an [...]
Project management for Scientists and Researchers
Projects in general can be considered as extraordinary, temporary ventures which in many cases require interdisciplinary or cross-institutional teamwork. The importance of a systematic approach to [...]
Intercultural Communication Skills
To work in research and sciences means working with people from different cultures who may have different styles of communication and a different set of values. Effective communication and [...]
Research data management
For some time now, the topic of research data management has been attracting more and more attention. Yet, what exactly does the term "research data" cover and what does ‘management’ in this context [...]
Spotlight Seminar: How to apply for tenure-track positions in North America (USA/Canada)
The seminar offers an overview of the application and search process for academic positions in the USA and Canada (English-speaking). From „small liberal arts colleges” to „research 1 universities”, [...]
Peer Coaching Programme 3 "Making a Career after the Postdoc" - Kick off workshop
As a PhD researcher or postdoc you are probably facing a variety of scientific and personal challenges. In addition to inspiring scientific ideas, you also need efficient work organization, [...]
Peer Coaching Programme 3 "Making a Career after the Postdoc" - "Leadership Competence & Supervising Doctoral Researchers"
To master all demands required of a postdoc or a group leader while keeping time for creative research projects it is important to manage yourself and lead your research group in an appropriate way. [...]
Peer Coaching Programme 3 - Workshop "Conflict Management- From Confrontation to Collaboration""
This workshop introduces you to key competencies for successful dialogue facilitation and conflict resolution. Using analysis, self-management and communication tools learned here you can turn each [...]