Prof. Dr. Sascha Alavi
Prof. Dr. Sascha Alavi
Prof. Dr. Sascha Alavi leitet ab dem 01.05.2023 den Lehrstuhl für Marketing und Innovation der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
Gelangen Sie hier zu seinem ORCID-Profil: https://orcid.org/0000-0002-8262-0806
Foto: C. v. O. Universität Oldenburg
Vita
t.b.a.
Publikationen
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Auszeichnungen
07/2022
| Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research; |
02/2022
| AMA Organizational Frontlines Interest Group, Research Award, for the paper "When Does Reducing Sales Force Incentives Help or Harm? Understanding the Trade-off Between Performance Quantity and Quality" by Martin Kraemer, Sascha Alavi, Johannes Habel, and Michael Ahearne. |
08/2021
| Honorable Mention Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research; When Do Customers Perceive Customer Centricity? Mit Roland Kassemeier, Johannes Habel, Philipp Haaf, Christian Schmitz, Jan Wieseke |
12/2020 | Unter Top-Forschern unter 40 Jahren im BWL Bereich im deutschsprachigen Raum (Platz 32 von 481), Wirtschaftswoche Ranking. |
08/2020
| Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research; Mit Johannes Habel, Kim Linsenmeyer |
02/2019
| Best Paper Award der Winter Marketing Educators’ Conference 2019 der American Marketing Association, Track: Consumer Complexity; The Double-Edged Sword of Corporate Social Responsibility in the Luxury Context. Mit J. Sipilä, L. Schons, C. Schmitz, S. Dörfer. |
11/2014 | Dissertationspreis für exzellente Forschung im Handelsbereich, verliehen von der Erich-Kellerhals-Stiftung der Technischen Hochschule Ingolstadt. |
09/2014 | Dissertationspreis; Büropa-Preis für Handelsforschung, verliehen von der Büropa-Stiftung im Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft e.V. |
12/2013 | Dissertationspreis “IMU Research for Practice Award”, verliehen von dem Institut für marktorientierte Unternehmensführung (IMU) der Universität Mannheim. |
11/2013 | Dissertationspreis; Gebrüder-Deschauer-Preis für herausragende akademische Leistungen im Rahmen der Dissertation, verliehen von der Ruhr-Universität Bochum. |
02/2013
| Best Paper Award und Honorable Mention Award auf der Winter Marketing Educators’ Conference 2013 der American Marketing Association, Track: Organziation and Customer Dynamics in Sales; Removing the Rose-Colored Glasses: The Vicious Circle of Customer Loyalty in Price Negotiations. Mit J. Wieseke, J. Habel. |
04/2011 – 04/2013 | Promotionsstipendium der Studienstiftung des deutschen Volks |