Prof. Dr. Sascha Alavi

0441-798 4175

t.b.a.

t.b.a.

Prof. Dr. Sascha Alavi

Prof. Dr. Sascha Alavi leitet ab dem 01.05.2023 den Lehrstuhl für Marketing und Innovation der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
Gelangen Sie hier zu seinem ORCID-Profil: https://orcid.org/0000-0002-8262-0806

                                                    Foto: C. v. O. Universität Oldenburg

Vita

t.b.a.

Publikationen

Hier gelangen Sie zum Google Scholar Profil von Prof. Dr. Sascha Alavi:
https://scholar.google.de/citations?user=o91AAZwAAAAJ&hl=de&oi=ao

Auszeichnungen

07/2022

 

Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research;
Mit Janina-Vanessa Schneider, Jan-Helge Guba, Jan Wieseke, Christian Schmitz

02/2022

 

AMA Organizational Frontlines Interest Group, Research Award, for the paper "When Does Reducing Sales Force Incentives Help or Harm? Understanding the Trade-off Between Performance Quantity and Quality" by Martin Kraemer, Sascha Alavi, Johannes Habel, and Michael Ahearne.

08/2021

 

Honorable Mention Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research; When Do Customers Perceive Customer Centricity?
Mit Roland Kassemeier, Johannes Habel, Philipp Haaf, Christian Schmitz, Jan Wieseke

12/2020

Unter Top-Forschern unter 40 Jahren im BWL Bereich im deutschsprachigen Raum (Platz 32 von 481), Wirtschaftswoche Ranking.

08/2020

 

Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research;
Mit Johannes Habel, Kim Linsenmeyer

02/2019

 

Best Paper Award der Winter Marketing Educators’ Conference 2019 der American Marketing Association, Track: Consumer Complexity; The Double-Edged Sword of Corporate Social Responsibility in the Luxury Context. Mit J. Sipilä, L. Schons, C. Schmitz, S. Dörfer.

11/2014

Dissertationspreis für exzellente Forschung im Handelsbereich, verliehen von der Erich-Kellerhals-Stiftung der Technischen Hochschule Ingolstadt.
09/2014 Dissertationspreis; Büropa-Preis für Handelsforschung, verliehen von der Büropa-Stiftung im Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft e.V.
12/2013 Dissertationspreis “IMU Research for Practice Award”, verliehen von dem Institut für marktorientierte Unternehmensführung (IMU) der Universität Mannheim.
11/2013 Dissertationspreis; Gebrüder-Deschauer-Preis für herausragende akademische Leistungen im Rahmen der Dissertation, verliehen von der Ruhr-Universität Bochum.

02/2013

 

 

Best Paper Award und Honorable Mention Award auf der Winter Marketing Educators’ Conference 2013 der American Marketing Association, Track: Organziation and Customer Dynamics in Sales; Removing the Rose-Colored Glasses: The Vicious Circle of Customer Loyalty in Price Negotiations. Mit J. Wieseke, J. Habel.
04/2011 – 04/2013 Promotionsstipendium der Studienstiftung des deutschen Volks
Webmaster (Stand: 20.06.2024)  | 
Zum Seitananfang scrollen Scroll to the top of the page