Prof. Dr. Sascha Alavi

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t.b.a.

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Prof. Dr. Sascha Alavi

Prof. Dr. Sascha Alavi leitet ab dem 01.05.2023 den Lehrstuhl für Marketing und Innovation der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
Gelangen Sie hier zu seinem ORCID-Profil: https://orcid.org/0000-0002-8262-0806

                                                    Foto: C. v. O. Universität Oldenburg

Vita

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Publikationen

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Auszeichnungen

07/2022

 

Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research;
Mit Janina-Vanessa Schneider, Jan-Helge Guba, Jan Wieseke, Christian Schmitz

02/2022

 

AMA Organizational Frontlines Interest Group, Research Award, for the paper "When Does Reducing Sales Force Incentives Help or Harm? Understanding the Trade-off Between Performance Quantity and Quality" by Martin Kraemer, Sascha Alavi, Johannes Habel, and Michael Ahearne.

08/2021

 

Honorable Mention Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research; When Do Customers Perceive Customer Centricity?
Mit Roland Kassemeier, Johannes Habel, Philipp Haaf, Christian Schmitz, Jan Wieseke

12/2020

Unter Top-Forschern unter 40 Jahren im BWL Bereich im deutschsprachigen Raum (Platz 32 von 481), Wirtschaftswoche Ranking.

08/2020

 

Best Paper Award, Journal of Personal Selling and Sales Management, Marvin Jolson Award for the Best Contribution to Sales Management Research;
Mit Johannes Habel, Kim Linsenmeyer

02/2019

 

Best Paper Award der Winter Marketing Educators’ Conference 2019 der American Marketing Association, Track: Consumer Complexity; The Double-Edged Sword of Corporate Social Responsibility in the Luxury Context. Mit J. Sipilä, L. Schons, C. Schmitz, S. Dörfer.

11/2014

Dissertationspreis für exzellente Forschung im Handelsbereich, verliehen von der Erich-Kellerhals-Stiftung der Technischen Hochschule Ingolstadt.
09/2014 Dissertationspreis; Büropa-Preis für Handelsforschung, verliehen von der Büropa-Stiftung im Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft e.V.
12/2013 Dissertationspreis “IMU Research for Practice Award”, verliehen von dem Institut für marktorientierte Unternehmensführung (IMU) der Universität Mannheim.
11/2013 Dissertationspreis; Gebrüder-Deschauer-Preis für herausragende akademische Leistungen im Rahmen der Dissertation, verliehen von der Ruhr-Universität Bochum.

02/2013

 

 

Best Paper Award und Honorable Mention Award auf der Winter Marketing Educators’ Conference 2013 der American Marketing Association, Track: Organziation and Customer Dynamics in Sales; Removing the Rose-Colored Glasses: The Vicious Circle of Customer Loyalty in Price Negotiations. Mit J. Wieseke, J. Habel.
04/2011 – 04/2013 Promotionsstipendium der Studienstiftung des deutschen Volks
(Stand: 19.01.2024)  | 
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