Sara Studte
Kontakt
Institut für Pädagogik (» Postanschrift)
Sara Studte
Lehrveranstaltungen
Sommersemester 2023
Wintersemester 2022 / 2023
Publikationen
Busch, J., Schmidt, C., Studte, S., & Grube, D. (2018).
Kognitive Merkmale rechenschwacher Kinder in Abhängigkeit vom Cut-off Kriterium.
Lernen und Lernstörungen, 1-12.
Studte, S., Bridger, E., & Mecklinger, A. (2017).
Sleep spindles during a nap correlate with post sleep memory performance for highly rewarded word-pairs.
Brain and Language, 167, 28-35.
Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A. (2015).
Nap sleep preserves associative but not item memory performance.
Neurobiology of Learning and Memory, 120, 84-93.
Thiel, C.M., Studte, S., Hildebrandt, H., Huster, R., & Weerda, R. (2014).
When a loved one feels unfamiliar: A case study on the neural basis of Capgras delusion.
Cortex, 52, 75-85.
Tagungsbeiträge
Grube, D., Busch, J., Krone, M., Roden, I., Schmidt, C. & Studte, S.
Förderung der numerischen Kompetenz im letzten Kindergartenjahr: Unter welchen Bedingungen wirksam?
Vortrag auf der Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie & Entwicklungspsychologie, 2019, Leipzig.
Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Expected Reward Modulates Nap Sleep Benefits on Recognition Memory - an EEG/ERP Approach.
Poster presented at the International Convention of Psychological Science (ICPS), 2019, Paris, France.
Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Better take a nap! Napping benefits recognition memory.
Poster presented at the Meeting of Cognitive Neuroscience Society (CNS), 2014, Boston, USA
Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Benefits of naps on recognition memory – an ERP/EEG approach
Talk given at an IRTG-Workshop “Contemporary Issues in Episodic Memory Research”, 2013, Saarbrücken, Deutschland
Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Benefits of naps in recognition memory
Poster bei der 55. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), 2013, Wien, Österreich