Kontakt

Institut für Pädagogik  (» Postanschrift)

A06 5-529 (» Adresse und Lageplan )

+49 441 798-4386  (F&P

Sara Studte

Lehrveranstaltungen

Publikationen

Busch, J., Schmidt, C., Studte, S., & Grube, D. (2018).
Kognitive Merkmale rechenschwacher Kinder in Abhängigkeit vom Cut-off Kriterium.
Lernen und Lernstörungen, 1-12.

Studte, S., Bridger, E., & Mecklinger, A. (2017).
Sleep spindles during a nap correlate with post sleep memory performance for highly rewarded word-pairs.
Brain and Language, 167, 28-35.

Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A. (2015).
Nap sleep preserves associative but not item memory performance.
Neurobiology of Learning and Memory, 120, 84-93.

Thiel, C.M., Studte, S., Hildebrandt, H., Huster, R., & Weerda, R. (2014).
When a loved one feels unfamiliar: A case study on the neural basis of Capgras delusion.
Cortex, 52, 75-85.

Tagungsbeiträge

Grube, D., Busch, J., Krone, M., Roden, I., Schmidt, C. & Studte, S.
Förderung der numerischen Kompetenz im letzten Kindergartenjahr: Unter welchen Bedingungen wirksam?
Vortrag auf der Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie & Entwicklungspsychologie, 2019, Leipzig.

Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Expected Reward Modulates Nap Sleep Benefits on Recognition Memory - an EEG/ERP Approach.
Poster presented at the International Convention of Psychological Science (ICPS), 2019, Paris, France.

Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Better take a nap! Napping benefits recognition memory.
Poster presented at the Meeting of Cognitive Neuroscience Society (CNS), 2014, Boston, USA

Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Benefits of naps on recognition memory – an ERP/EEG approach
Talk given at an IRTG-Workshop “Contemporary Issues in Episodic Memory Research”, 2013, Saarbrücken, Deutschland

Studte, S., Bridger, E.K., & Mecklinger, A.
Benefits of naps in recognition memory
Poster bei der 55. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (TeaP), 2013, Wien, Österreich

(Stand: 16.03.2023)  |