Navigation

Vorträge - Kuhlee

Ausgewählte Vorträge und Konferenzbeiträge

09/2016

Federalism and corporatism: on the approaches of policy-making and governance in the dual apprenticeship system in Germany
Konferenz des Centre on Skills, Knowledge & Organisational Performance (SKOPE) der University of Oxford, GB, 26. September 2016

09/2016

Bildungspolitische Reformmaßnahmen in der Lehrerbildung und deren Rolle für den Wandel der Lehrerprofession – England und Deutschland in vergleichender Perspektive
DGfE Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 12.-14. September 2016, Hamburg (gemeinsam mit Prof. Christopher Winch)

05/2016

Bologna reform Germany – implementation and effects on teacher education: an empirical case study on policy borrowing in education
XXVII Conference of the Comparative Education Society in Europe (CESE), Glasgow, 31. Mai - 03. Juni 2016

01/2016

Lehrerbildung in Deutschland und England – Vergleichende Betrachtungen
Internationale Tagung „Diversität im europäischen Bildungssystem und in der LehrerInnenbildung in Europa“, Leibniz Universität Hannover, 14.-15. Januar 2016 (*)

05/2015

Vocational education and training in Germany: concepts and developments
Annual seminar series of the Philosophy of Education Society of Great Britain and the Association of Teachers and Lecturers (ATL), London, 15. Mai 2015 (*)

03/2015

European Union and beyond. The Bologna process and its outcomes
King’s College London, Department of Education & Professional Studies, 3. März 2015 (*)

01/2013

Perspectives on German ITE: ITE structure, legal contexts and the rationale of the teaching profession
International Seminar on Philosophy of Education (PoE), Azim Premji University, Bangalore, Indien, 23.-25. Januar 2013 (*)

09/2012

Time investment, learning strategies and learning outcomes: an empirical study on the approaches taken by German ITE students
European Conference on Educational Research (ECER), Cadiź, Spanien, 18.-21. September 2012

03/2012

Teacher education in Germany: the pathway to qualified teacher status and the idea of professionalism
Annual Conference of the Science Community representing Education (SCORE), London, 19. März 2012 (*)

09/2011

Students’ workload and perceived stress: an empirical study
European Conference on Educational Research (ECER), Berlin, 13.-16. September 2011

07/2011

Initial teacher education in Germany: the mismatch between course expectations and student experiences
The Royal Society, London, 22. Juni 2011 (*)

07/2011

Workload definition in higher education: student learning and the discussion on the comparability and transparency of study programmes
University of Oxford, Department of Education, Seminar Series on Higher Education and Professional Learning, 20. Juni 2011 (*)

12/2010

Reconstructing initial teacher education in Germany? Reflections on structural change and learning approaches
The Royal Society, London, 3. Dezember 2010 (*)

11/2010

Research into higher education: the case of initial teacher education in Germany
Linacre College, Oxford, Linacre Seminar Series, 23. November 2010 (*)

11/2010

Reforms in higher education: the Bologna process in Germany
King’s College London, Department of Education & Professional Studies, 17. November 2010 (*)

09/2009

Learning for Testing? (Erfolgreich) Studieren zwischen institutionellen und individuellen Kontextbedingungen
DGfE Konferenz, Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 24.-25. September 2009, Gießen (gemeinsam mit Prof. Dr. Dr. h. c. Jürgen van Buer)

02/2009

Politically motivated change and cultural stability in higher education: the case of German teacher education
University of Oxford, Department of Education, 10. Februar 2009 (*)

11/2008

Bildungssysteme, biographische Verläufe, Lebenslanges Lernen – Ein Exposé über Zufälligkeiten
Konferenz des Interdisziplinären Zentrums für Bildungsforschung der Humboldt-Universität zu Berlin (IZBF), 31. Oktober - 1. November 2008, Berlin (gemeinsam mit Prof. Dr. Dr. h. c. Jürgen van Buer)

09/2008

Lehrer sind Lehrer sind Lehrer? Lehrerbildung zwischen bildungspolitischen An-sprüchen und traditionellem Professionsbild von Lehramtsstudierenden – eine explorative Studie an der Humboldt-Universität zu Berlin
DGfE Konferenz, Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 16.-17. September 2008, Darmstadt (gemeinsam mit Dr. Sigbert Klinke)

06/2008

Professionalisierung der universitären Lehrerbildung. Die neu gestuften Studiengänge zwischen Anspruch und Wirklichkeit
Tage der Lehrerbildung, Universität Potsdam, Zentrum für Lehrerbildung, 9.-11. Juni 2008 (gemeinsam mit Prof. Dr. Dr. h. c. Jürgen van Buer)

02/2008

The “new” structures in German teacher education: first empirical findings concerning the outcomes of Bologna
University of Oxford, Department of Education, 26. Februar 2008 (*)

(*): Vorträge auf Einladung
Webmasterlx (stumidek@uol.de9dzv) (Stand: 07.11.2019)