Ausgewählte Publikationen

Geförderte Projekte

CERM-ESA

East and South African-German Centre of Excellence for Educational Research Methodologies and Management
Laufzeit: 10/2014 – 12/2028
Fördermittelgeber: DAAD mit Mitteln des Auswärtigen Amts
Fördersumme: 4.078 Mio Euro
Partner: Moi University, Nelson Mandela University, University of Dar es Salaam, Uganda Management Institute
Kontakt: cermesa@uol.de 

DIGI-FACE

Digital Initiative of the Centres of African Excellence
Laufzeit: 10/2019 – 12/2025 
(mit Verlängerungsoption)
Fördermittelgeber: DAAD mit Mitteln des Auswärtigen Amts
Fördersumme: 3,38 Mio Euro
Partner: Hochschule Kehl (Leitende Hochschule), Nelson Mandela University
Kontakt: digiface@uol.de

Comp3Modules

Competence Development for the DAAD In-Country / In-Region Scholarship Holders in Sub-Saharan Africa – Rahmenvertrag mit dem DAAD
Laufzeit: 7/2024 – 6/2030
Auftraggeber: DAAD Vergabestelle 
(Referat Afrika – ST32)
Fördersumme: 1,125 Mio Euro
Partner: Nelson Mandela University, Hochschule Kehl
Kontakt: malve.moellendorff@uol.de

South-North Cooperation in Education

Laufzeit: jährliche Antragstellung 
(Förderung seit 1999)
Fördermittelgeber: Niedersächsisches Ministerium für Wissenschaft und Kultur (MWK) Titelgruppe 78 Entwicklungszusammenarbeit und Humanitäre Hilfe
Fördersumme: jährlich zwischen 15 000 € – 40 000 €
Partner: Nelson Mandela University, University of Dar es Salaam
Kontakt: malve.moellendorff@uol.de

Ausgewählte Publikationen

Bücher

Education Research in African Contexts: Traditions and New Beginnings for Knowledge and Impact
https://www.africanminds.co.za/education-research/ 

Positioning Diversity in Kenyan Schools: Teaching in the Face of Inequality and Discrimination
https://www.africanminds.co.za/positioning_diversity_kenyan_schools/  

Artikel

Qualitative Implications for Social Change
https://scielo.org.za/pdf/ersc/v13n2/10.pdf 

Celebrating Endings and New Beginnings: Time to Say Goodbye!
https://zenodo.org/records/14031660 

Rethinking the Need for Comprehensive Sexuality Education in African School Contexts: A Collaborative Self-Study
https://zenodo.org/records/14031622 

The Future of Education Research in African Contexts
https://zenodo.org/records/14031649 

Broschüren

Developing a systemic response for teacher education and professional development – CERM-ESA Position Paper
Download

Webmaster Pädagogik (Stand: 12.12.2025)  Kurz-URL:Shortlink: https://uol.de/p116371
Zum Seitananfang scrollen Scroll to the top of the page